så är det vårat kök, jag har blivit ett riktigt litet köksbiträde den senaste tiden.. all matlagning blev så mycket roligare när jag började med naturlig mat igen.. det är naturliga kolhydrater från växtriket som gäller, sen blir det ägg, lite fisk och några vegprodukter och lite mjölkprudukter också. Men i framtiden när mitt mål är uppnått, så kommer jag odla alla grönsaker själv, ha egna ägg och plocka svamp ^^ Men jag har mycket kvar att lära mig på vägen, idag fick jag dels lära mig: "naturen ska alltid se orörd ut" Jag tycker det är en väldigt ful kombination av skräp och människor med regnjackor i skogen. Det ska istället vara naturklädda människor, kanske i ull, som vandrar tillsammans, kanske en ren som inspekterar på dem uppe i sluttningen en bit bort och att solen strålar i orangea färger fint bakom. När varelserna sedan lämnat platsen kommer naturen förbli lika fin och se oberörd ut och natten och månen tar plats.. Till skillnad från nu för tiden då många respektlösa människor slänger skräpet hej vilt efter sig för dom inte orkar ta med det till närmsta soptunna.. då ser det bara snuskigt och använt ut på vissa skogsområden man går förbi, kanske är det därför många inte gillar skogen? Många får nog inget bra intryck av den när den ser använd ut och man ser att massa människor varit där och härjat tidigare.. det är bara ca 2 generationer äldre än oss, där dom flesta växte upp på landet, med minst 1 km till närmsta granne.. dom hade 2 kor att leva på, sen höll dom la på med jakt och fiske och levde på naturens tillgångar. Dom fick lära sig intressanta saker, som hur man överlever i världen. Vilket är vårat egentliga syfte! Jag är ledsen att jag inte föddes för ett par generationer sedan, men är samtidigt glad att jag får leva i detta "nu" så jag kan skapa mig min egna framtid där jag lever mer som förr. Jag tänker ha några bruna och beiga får, en grå kuse med slarvig man, min käre syster Filippa som granne, Imon kommer springa vid min sida och hålla mig sällskap när jag samlar in ägg från mina jordnära hönor, och alla andra djur vi kommer ha på vår lilla gård ^^ 


Jag ska förresten få ett eget rum snart :D pappa håller på att bygga för fullt, kommer ha ett sovloft med parsienner, ja det kommer bli mysigt sen.. nu ser det ut som en riktig byggplats haha xd
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress