11 juli 2013

Läckö slott :D

Det är nästan så jag inte klarar av den underbara känslan att vara i gamla byggnader, jag vill att det ska vara som då än idag. Vill inte gå därifrån :( wähähä, men jag älskar det ju såklart... man får mycket inspiration av gamla platser, men jag tycker det är synd när personalen som jobbar där går runt i hotellvärdskläder i princip, och dom har byggt om hela stallet till ett café. Vilket är kul och jätte fint ioförsig! Men jag är väldigt mån om att man bevarar det vi har kvar av det gamla.. aja, jag ska inte klaga ^^ jag ÄLSKAR den gamla lukten av kära, skulle faktiskt vara roligt att åka till någon medeltidsby om det finns och testa på att leva som dom gjorde förr. Sen vill jag skälla lite på mig själv eftersom jag bara klagar över (helvetet) som numera kallas samhället idag.. jag är faktiskt tacksam att jag har det så bra och inte lider av hunger eller dålig ekonomi. Men det känns ändå som jag blivit född på fel tid, kanske känner alla människor så på ett eller annat sätt. Vi lever ju inte naturligt alls.. fast hade jag blivit född på den tiden hade man la bara funderat över hur framtiden skulle bli. Kanske klagat över kylan och gud vet vad, det finns alltid något att klaga på. Men det finns också otroligt mycket att vara tacksam för och njuta av. Det gäller bara att ta fram dom positiva sidorna med allt här i livet ^^

Sen är jag ett otroligt stort fan av serien "Vikings" var tvungen att ta en fanbild med ett vikingaskepp som stod utanför slottet ^^ haha lol
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress