10 juli 2013

Gröna fingrar

Eller snarare bruna? Jordiga? Underbara <3
 
Facebook, datorer och allt vad media heter är ju farligt... att ligga kvar i sängen är farligt... men det gäller att bara ta sig ifrån det hur svårt det än må vara! Man mår otroligt mycket bättre om man bara beger sig ut, kanske tar en promenad eller vad som helst. Man kanske inte alls känner för det, men efteråt mår man mycket bättre ^^ bättre än man skulle gjort om man hade stannat framför dataskärmen resten av dagen. Jag blev nästan rädd för mig själv idag när jag inte orkade gå ut. Det enda jag hade i mitt huvud var facebook, tänk vad sorgligt? Men jag lyckades ta mig ut med lite hjälp av mamma som påminde mig om hur mycket jag trivdes att vara utomhus..
 
Så nu har vi spenderat hela eftermiddagen/kvällen till att rensa ogräs hemma hos mamma. Jag behöver pyssla mycket med sånt här nu så jag förbereder mig för mitt naturliga liv i framtiden^^ En sak av allt jag funderat på är om man kan odla egna grödor på jord som man grävt upp själv... hoppas jag inte måste köpa jord för att kunna odla i framtiden, men det är väl ingen lag som säger det? Det är många olika saker jag kommer behöva lära mig mycket om. Men det känns verkligen som jag är på rätt väg, drömmen känns mer och mer verklig även fast det är en ganska lång resa kvar ^^
Nu ska jag avsluta denna kväll med att måla en tavla med akvarellfärg. Tänkte utmana mig själv lite och måla drömgården ^^ tänk att bara bo ute i naturen, vara ute och leva livet i ett vackert landskap hela dagarna, ta hand om sina djur på sin hobbit liknande gård, sitta och måla på sitt grästak och leva lite som dom gjorde förr.. mihihi^^
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress