Vet inte hur jag ska förklara känslorna som yrde denna dag. Allt kändes så konstigt och overkligt, nu hände det verkligen. Nu var det dags att åka iväg till det nya stallet på Lillerud med Las Vegas. Inger beskrev det bra, som att det låg något i luften. Det kändes inte alls som vanligt att komma till stallet. Jag tror att Vega också kände av denna känslan som spred sig som ett osynligt nät denna eftermiddag. Nu kommer shettisen Älvan få ta över Las Vegas gamla box, en ny boxdörr sitter där nu. Den boxen är väldigt stor så Älvan får det gött hon! :DInnan vi åkte så packade vi det som skulle med, borstade Vega fin och sen var det väl "bara" att åka.. trodde vi. 

Inger & Bennys snygga transport med egen logga och allt stod redo att köras iväg.
Lastningen gick inte så bra, det kan ha berott på att Vega tittade på packningen som låg på den vänstra sidan av transporten. Det tog ett tag innan hon äntligen bestämde sig för att gå in.
Imon var också redo att åka.

När vi kom fram fick hon gå in i sin nya box, inger & benny sa hejdå och jag började packa upp sakerna i hyllorna. Jag och Vega var lika, båda två hade svårt att äta denna dag. Jag var så orolig, nervös, taggad, spänd på samma gång, det var hur många olika känslor som helst som virrade. Är det så det känns när ens dröm blir till materia? Den här världen alltså...Hon ser så söt ut när hon sticker fram med sitt lilla fina huvud ur boxen:')

Positiva tankar hjälper verkligen, denna gången har jag inte tvivlat på mina drömmar. Det känns inte som detta händer på riktigt.. nu känns det VERKLIGEN som omgivningen är en illusion. Det är så underbart<3
Första mockningen i den nya boxen :') släppte ut henne tidigt på morgonen, mockade och gjorde iordning hennes foder.. allt känns så spännande, springer ut varje rast och hälsar på henne i hagen, kollar hur hon har det.Den här boxen är så himla mysig, den passar Vega på något sätt, inte bara storleksmässigt. Det är något med boxen som ropar hennes namn haha :D

Så här blev det i rummet, det är jätte mysigt och country aktigt.. och jag kommer sätta upp min visionboard på väggen sen när den är klar, som självklart ska vara i westernstil. Det är varmt här och man känner sig liksom trygg. Detta är min hörna av rummet så det är mycket större än så här, inte lika stort som i stan. Men det är alldeles lagom :) Kommer ta finare bilder av rummet framöver ^^
 
amanda

Åhhhhh :') jag är så glad för din skull, du förtjänar verkligen det här!!

Felicia

Åh va kul!! Du måååååste skriva hur det går sen också! HoppAs ni får det super där! Vilket jag tror men ändå.. Du förtjänat detta, du o vega är perfekta tsm!!

Tove Söderström

Åååh så kul! Du måste uppdatera så mycket du bara kan om hur det går osv. :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress