6 november 2012

Grymma djur jag har..

Nu kan Vega lyfta bägge hovarna på kommando, hon kan puss och jag fortsätter med kram och buga härnäst.. trodde inte att hon var så lättlärd som hon är först. Hon lär sig jätte snabbt! Men när jag tränar henne på buga så kan hon liksom inte börja luta sig tillbaka och sjunka ner med benet. Hon backar med benen hon har kvar i marken. Jag får klura ut hur jag ska göra där! Jag red i grimma och grimskaft, barbacka. Hon var jätte lugn och behövde inte ens dra henne i grimman för hon skulle stanna. När jag leder henne så ska hon gå bakom mig, stanna när jag stannar och backa när jag backar. Om jag säger whoa till henne och backar ifrån henne så ska hon stå kvar där hon är. För en månad sen fungerade ingenting, varken skritten eller trick och nh träningen. Hon har blivit så lugn och fin och våran kontakt kommer bara bli bättre och bättre :) jag har märkt att när jag tar tyglarna och ska jobba henne i form så börjar hon småspringa lite direkt. Idag slutade jag genast för att inte förstöra hennes lugn. 
 
I helgen vill jag filma och lägga ut om ni är intresserade av hur det ser ut. Kommer även lägga upp före och efter film :D  
Jag vet vad jag vill efter Lillerud.. jag vill flytta till USA till ett riktigt ranchställe, där jag kan bo och jobba som anställd med westernhästar och rida i den vackra naturen. "Allt man vill är möjligt här i livet om man bara ändrar sitt sätt att tänka, man ska leva som att man redan har det.."
 
Imon är också jätteduktig. Han är väl ganska jobbig i stallet nu när han ensamtränas medans jag rider. Men annars är han underbar och jag kan ha honom lös och han springer ingenstans, förutom om han får syn på något roligt att jaga som en häst eller bil t ex. Då blir det lite läskigt, men han är så himla duktig för att bara vara 7 månader. Idag har jag tränat honom på "hands up" och sen har jag skjutit honom med rösten och han har lagt sig ner på sidan :D haha åå... han är för gullig ^^
 
Här är några bilder på honom från i somras :D
 
 
Mina fina djur ^^ Imorgon blir Imon äntligen av med stygnen och tratten!
 
Marie

Helt otroligt vad långt du kommit med Vega på så kort tid.
Kommer bli något utöver det vanliga ni två ;-)
Snälla... Kan du filma inom när han gör sina trix?
Berättade för kidzen om honom och de vill så gärna se, tror många andra vill det oxå B-)
Kram Marie

Louise

Vad kul att du lämnade en kommentar på min blogg, blev jätteglad!
Älskar din blogg, så kul att läsa om någon som har gått från engelskt till western precis som jag, jag vet precis vad du menar när du skriver om det!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress