Sen jag skrev det förra inlägget, då jag skrev att jag tror att Vega är en äventyrshäst som borde få springa... så har det gått otroligt mycket bättre. Idag red jag och Linnea ut en sista gång innan jag ska till fjällen imorgon. Det var jätte härligt, vi galopperade i full fart på en sandstig mitt i ett fält, sanden yrde och det var solnedgång. Hade kunnat bli en suverän slow-motion film.. sen travade vi och galopperade lite i skogen, det var svalt ute och ljuset från solen var verkligen fint denna kväll. Sen skrittade vi ner till vattnet för att se om det gick att bada med hästarna, det hade blivit världens sandstrand i mitten av älven så jag tog av mig bootsen och sprang ner i vattnet med Las Vegas efter mig, kommer snart en film på det som Linnea filmade haha :D ååh, bästa uteritten i grava hittills..
 
Men det märks verkligen att Las Vegas blir duktigare nu när jag släpper efter lite frihet. Låter henne få springa istället för att sitta och hålla emot. Då blir det ju bara värre och värre. Men man får verkligen inte vara rädd för fart och fläkt om man ska sitta på Las Vegas rygg XD Hon ser jätte glad ut nu i alla fall. Det känns som hon blivit missförstådd av ryttare i alla år, och idag fick hon vara häst och springa som alla andra... eller i hennes fall, (skena) det gjorde mig lycklig inombords :') Hon har ju ändå inte blivit ordentligt inriden från början, då finns det inte mycket mer man kan göra än att utgå från den hon är. Hade det varit på medeltiden hade dom nog ätit upp henne för inga barn kunde rida på henne hahaha XD (fast inte om jag hade haft henne förstås) jag skojade och sa det till henne när jag red förut när hon var rädd för en "levande" gräsklippare hahah XD 
 
Fast det som är det allra allra allra allra bästa med hästar, det är att bara stå i stallet och borsta, pyssla & känna lugnet av nuet.. jag är inte typen som håller på med hästar bara för jag vill rida, jag skulle nöja mig med att enbart mocka och borsta egentligen. Men det är ju roligare desto mer varierande det är också ^^
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress